Otrohet



Otrohet har alltid varit ett intressant ämne att diskutera. Varför är flickor och pojkar otrogna mot varandra? Min mycket smarta kompis sa för några månader sen att hon tror att vi är på väg mot en värld där alla är otrogna mot alla, att det inte bara är typiskt för män, utan att också kvinnor kommer kopplas allt mer till otrohet. Det jag har trott, och förstått först nu, är att vi tjejer letar efter en man i vårt liv. Vi vill inte ha flera bollar i luften, det vill säga flera män, för när man väl får upp ögonen för någon så stannar det också hos just den här personen. I alla sagor finner prinsessan i slutet en prins som hon lever lycklig med i alla sina dagar, inte flera bonndrängar som hon hoppar i höstacken med. Killar, däremot, kan gilla flera tjejer samtidigt, de letar inte efter en prinsessa utan är mer bekväma med flera. Nämn en sagofilm, där det är en pojke, som letar efter en prinsessa. Jag kan inte komma på en enda. Därför tror jag, att killar lättare är otrogna mot deras tjejer, för det ligger helt enkelt i deras natur och när de väl är otrogna, så förlorar man respekten för dem, vilket leder till att man kanske själv begår samma "brott". Mer än så har jag nog inte att säga, det är kanske som min vän säger, vi är på väg mot en värld där en prins och en prinsessa inte existerar, bara i plural.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0