Nu och sen


Tillskillnad från Marie Antoinette (och mig) så gillade Coco inget "sött" och rosa.

Ont i halsen men förhoppningsvis är jag 100 % frisk på fredag. På onsdag blir det inspark, temat är "cirkus" och jag ska vara clown, på torsdag argumenterar jag i svenska C om att föräldrar måste bli bättre förebilder, och på fredag SMÄLLER DET! Jag har klänningen klar och jag vill bara sätta på mig den nu nu nu.

P.s Coco Chanel var underbar, mycket fin film och Audrey är så söt. För mig gjorde det ingenting att man inte fick se så mycket av hennes liv som designer (vilket var meningen), utan jag förundrades av det som hon inspirerades av! Hon såg alla svartvita detaljer under sitt liv, tillexempel nunnorna på barnhemmet och senare de rika damerna. Hon tyckte om färgen svart för att det enligt henne framhävde ögonen och därav den "lilla svarta".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0