Vikt





Det går många viktdebatter just nu och det är nog svårt att uttrycka sig på "rätt sätt". Jag anser att det är fint att vara smal, på samma sätt som tjocka tjejer blir trackade för deras kroppar, så blir även smala tjejer det för att dom ser ut som skelett och benrangel. Det är fint att vara smalt, det är fint att nyckelbenet syns, det är fint att ha smala ben och smala armar. Och det säger jag inte för att jag tycker att alla ska se ut som barbie dockorna, eller modellerna på catwalken, utan för att jag faktiskt tycker det, och jag äter inte mindre för det. Alla är skapade på olika sätt, man kan inte bli det ena eller det andra. Jag skulle säga att jag är smal, eller jag får höra det ganska ofta, och inte alltid på ett positivt sätt, det är svårt för smala tjejer att gå upp i vikt, och nu idag när jag är 17 och ska fylla 18, så har jag faktiskt accepterat min egna kopp som den är. Det är något som alla borde göra, oavsett smal eller tjock, och sluta pressa sin kropp till något den inte är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0