The dream



Att bli modell är väl kanske den mest vanliga drömmen bland unga flickor. Jag är en utav dom som har haft den. Jag hade en period då det var det enda jag verkligen ville göra, jag tog ofta bilder på mig i olika ljus och "poser", absolut inga fjortis bilder utan dom var mer naturliga. Under den tiden hade jag kontakt med min kusins pappa, som är fotograf och som har tidigare erfarenheter med modeller, han fick mig att hoppas att jag en dag kunde bli det. I den värld vi lever idag, är det svårt för vissa att nå det målet, för att bli modell ställs vissa krav. Jag har tillexempel inte den rätta längden, 1.65 är alldeles för kort. Idag har jag gett upp drömmen om att bli modell, dels för att det är otroligt svårt att komma in i den branschen och sen dels för att även om många säger att jag har ett klassiskt vackert utseende, så ser jag själv inget unikt i det. Många modeller har något särskilt med sitt utseende, det skulle jag inte säga att jag har. Jag kommer alltid att faschineras av fotografier och modeller, jag älskar att kolla på bilder och bara titta på dom som har något unikt och ett riktigt vackert utseende, de bilder jag fastnar för sparar jag, och en dag har jag bestämt mig för att göra ett kollage med dom modeller och fotografier som jag tycker bäst om.


Kommentarer
Postat av: Alexandra

i adore gemma ward!

2008-08-06 @ 15:06:52
URL: http://dontsaynever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0