The feeling of fashion

image960
Kusin Nina till vänster och jag till höger. Älskade monki-halsuken är på och såklart skinnjackan ;)

Mode handlar ganska mycket om hur man själv känner sig och vad man vill uttrycka. Om man tillexempel är ledsen och mår dåligt bryr man sig inte lika mycket om vad man tar på sig på morgonen när man går till skolan. Eller att man helt enkelt inte känner sig så pigg på att alltid ha något speciellt med sin outfit. Ibland kan iallafall jag känna att när jag ställer mig framför garderoben på morgonen och tänker "Hm, vad ska jag ta på mig idag?" kan jag ibland få känslan av att jag inte riktigt orkar ta på mig nått "trendigt" eller moderiktigt, det kan tillexempel bara bli ett par blekta jeans, vitt linne och en grå dragkedjetröja. Men det är okej att ha sånna dagar, man måste inte alltid ha en jättesnygg outfit, och det är inget som säger att den outfiten som jag nyss beskrev är ful, bara det att man inte lägger ner lika mycket omtanke just den dan. Och sen kanske en annan dag får man värsta kicken och tänker "Imorgon ska jag ha på mig något riktigt fint" och då blir det väl antingen pennkjol eller en söt klänning. Ens egna mode skapar man själv, visst följer man trender men det är mer något som inspirerar och bidrar till ens egna stil och modetankar. Jag tycker att mode är kul, jag älskar att titta i Vogue och Elle tidningar, och jag älskar att shoppa! Jag blandar olika stilar och skapar på så sätt mitt eget mode, så därför kan någon ibland tycka "Men det där var verkligen inte typiskt Sophie" och kanske någon annan dag "Åh, den där blommiga blusen bara skriker Sophie".

Så som sagt, mycket handlar om hur man själv känner sig när man väljer sin outfit. Vill man vara trendig sätter man på sig nått trendigt, har man helt enkelt inte orken någon dag så har man inte det.

Mode är skapande

Kommentarer
Postat av: Roya

This girl is deep!

2008-01-24 @ 21:22:08
URL: http://royaa.blogg.se
Postat av: Nina

snygga vi är då i ganska lika outfits haha! =)

2008-01-24 @ 22:36:39
URL: http://lilldabz.blogg.se
Postat av: VeryVIP

Du är lika söt som förut sophie:D

2008-01-27 @ 00:07:54
URL: http://VeryVIP.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0