Mitt mode

image840



Jag har valt att göra min blogg lite mera personligare, och då menar jag inte att jag ska skriva om vad jag har gjort en hel dag, men däremot dela med mig MER om mina egna tankar om mode och fotografi.

Jag har alltid gillat kläder, som många andra flickor, men när jag var liten tänkte jag inte så mycket på vad jag satte på mig, utan mer att det skulle vara något som jag kände mig fin i. Jag kommer ihåg i mellanstadiet då jag hade en period att bara ha märkeskläder på sig, kanske för att många andra hade det då och att det kändes mer, ja, typ, lyxigt. Jag har alltid haft lite av en "gullig/flickig/präktig" klädstil, men de senaste åren har jag mixat lite olika kläder. Så jag skulle inte säga att jag har någon särskild klädstil, men jag är självklart väldigt svag för spets, volang och blommigt. Efter att bland annat ha sett "Djävulen bär Prada" visste jag vad jag ville jobba med, jo, modestylist eller modeskribent. Och självklart skulle jag då jobba på antingen Vogue eller Elle (amerikanska). Fast som med så många andra jobb inom modeindustrin är det nog väldigt svårt att få jobb, man måste ha det där lilla extra.

Varför startade jag bloggen? Jo, jag tyckte det var kul att skriva inlägg och dela med mig av modebilder som jag tycker om, och skriva ur min egna synvinkel vad som är trendigt och mode. Självklart hinner man inte alltid skriva inlägg, men jag gör det mest när jag har lust för det. Jag har inte den modebloggen där man har sin egna "Dagens outfit", jag tar heldre kändisars eller andra personers, för dom inspirerar mig.

Thats it I guess, fortsätt läs min blogg :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0